Verkeer + Parkeren

De Kerkstraat zal vanaf het Prins Bernhardplein tot aan het gemeentehuis worden ingericht als Oranjemarkt en Kindervrijmarkt. De op de Kerkstraat uitkomende zij- straten zullen in dit geheel worden betrokken, voor zover de situatie in het centrum dit noodzakelijk zal maken. In verband met de veiligheid van onder andere voetgangers in dit feestgebied, zijn extra verkeersmaatregelen noodzakelijk. De zijstraten tussen Havenstraat, Meentweg en Tuinstraat zullen worden afgesloten. Ook de Kerkstraat en zijstraten worden afgesloten voor alle verkeer met uitzondering van voetgangers. De straten zijn afgesloten vanaf
04.00 uur in de nacht van donderdag 26 april op vrijdag 27 april aanstaande.

Vanaf 04.00 uur worden marktkramen opgezet in de volgende straten:

• Kerkstraat tussen Prins Bernhardplein en Oude Raadhuisplein
  • Raadhuisstraat tussen Kerkstraat en Havenstraat
  • Voorbaan vanaf Oude Raadhuisplein tot aan de Havenstraat
  • Achterbaan vanaf de HEMA tot aan de Havenstraat
  • Lindelaan vanaf Oude Raadhuisplein tot aan de Meentweg / Tuinstraat
  • Kerkstraat vanaf het Oude Raadhuisplein tot aan de Langestraat

Geparkeerde motorvoertuigen die in het gebied waar de Oranjemarkt en de Kindervrijmarkt zijn opgesteld en motorvoertuigen die verkeersonveilige situaties veroorzaken, worden weggesleept.

De Kindervrijmarkt wordt ingericht in de Kerkstraat vanaf de Langestraat tot het gemeentehuis / Plein 2000 en de Gooilandweg tussen E. Ludenstraat en Melkweg en op het parkeerplaats aan de achterzijde van het gemeentehuis.

De parkeerplaatsen op de Naarderstraat tussen Koningin Julianastraat en Trompstraat worden afgesloten vanwege de kermis.

Het bestuur van de Oranje Stichting Huizen kan zich voorstellen dat bij een grote toeloop van publiek één en ander tot enige overlast kan leiden. We vragen hiervoor uw begrip en medewerking.

Bewoners van de Kerkstraat en de daarop uitkomende zijstraten Raadhuisstraat, Lindelaan, Voorbaan, Achterbaan en de Gooilandweg die vallen in het gebied waar de Oranjemarkt en Kindervrijmarkt worden opgesteld, worden vriendelijk verzocht om vanaf 04.00 uur in de nacht van donderdag 26 april op vrijdag 27 april en op Koningsdag geen auto’s te parkeren binnen het afgezette gebied. Om van Koningsdag een leuke feestdag voor de bevolking van Huizen te maken, is ieders medewerking absoluut noodzakelijk. Het bestuur van de Oranje Stichting Huizen bedankt eenieder alvast hartelijk voor de medewerking.

Het parkeren zal tijdens de Oranjemarkt en Kindervrijmarkt in en rond het centrum aan enkele wijzigingen onderhevig zijn. De parkeergarage in de Keucheniusstraat (onder Blokker) is open. Deze parkeergarage is alleen vanaf de Tuinstraat te bereiken.
De parkeergarage van Albert Heijn is vrijdag 27 april 2018 beperkt open. Let op de openingstijden.

De parkeerkelder van de Hema is open en te bereiken vanaf de Havenstraat. Het parkeerdak van de Hema is op 27 april 2018 gesloten.

Voor informatie en het meest actuele programma: www.oranjestichtinghuizen.nl en
www.facebook.com/huizenoranjestichting.