Verkeer + Parkeren

De Kerkstraat zal vanaf het Prins Bernhardplein tot aan het gemeentehuis worden ingericht als Oranjemarkt en Kindervrijmarkt. De op de Kerkstraat uitkomende zij- straten zullen in dit geheel worden betrokken, voor zover de situatie in het centrum dit noodzakelijk zal maken.
In verband met de veiligheid van onder andere voetgangers in dit feestgebied, zijn extra verkeersmaatregelen noodzakelijk en ook een afzetting van zijstraten tussen Havenstraat en Meentweg/Tuinstraat. De Kerkstraat en zijstraten worden afgesloten voor alle verkeer met uitzondering van voetgangers vanaf 04.00 uur in de nacht van woensdag 26 april op donderdag 27 april a.s.

Vanaf 04.00 uur worden marktkramen opgezet in de volgende straten:

• Kerkstraat tussen Prins Bernhardplein en Oude Raadhuisplein
  • Voorbaan vanaf Oude Raadhuisplein tot aan de Havenstraat
  • Achterbaan vanaf de HEMA tot aan de Havenstraat
  • Lindelaan vanaf Oude Raadhuisplein tot aan de Meentweg/Tuinstraat
  • Kerkstraat vanaf het Oude Raadhuisplein tot aan de Langestraat

Geparkeerde motorvoertuigen die in het gebied waar de Oranjemarkt en de Kindervrijmarkt zijn opgesteld en motorvoertuigen die verkeersonveilige situaties veroorzaken, worden weggesleept.

De Kindervrijmarkt zal worden ingericht op de Kerkstraat vanaf de Langestraat tot het gemeentehuis/Plein 2000 en de Gooilandweg tussen E. Ludenstraat en Melkweg en op de parkeerplaats aan de achterzijde van het gemeentehuis. Op deze wijze ontstaat als het ware een Oranjelint tussen gemeentehuis/Plein 2000 via Oude Raadhuisplein tot aan het Prins Bernhardplein. Het bestuur van de Oranje Stichting Huizen kan zich voorstellen dat bij een grote toeloop van publiek een en ander tot enige overlast kan leiden, maar vraagt begrip en medewerking van betrokkenen.

Bewoners van de Kerkstraat en de daarop uitkomende zijstraten Raadhuisstraat, Lindelaan, Voorbaan, Achterbaan en de Gooilandweg die vallen in het gebied waar de Oranjemarkt en Kindervrijmarkt worden opgesteld, worden vriendelijk verzocht om vanaf 04.00 uur in de nacht van woensdag 26 april op donderdag 27 april en op Koningsdag geen auto’s te parkeren binnen het afgezette gebied. Om van Koningsdag een leuke feestdag voor de bevolking van Huizen te maken, is ieders medewerking absoluut noodzakelijk. Het bestuur van de Oranje Stichting Huizen bedankt eenieder alvast hartelijk voor de medewerking.

Het parkeren zal tijdens de Oranjemarkt en Kindervrijmarkt in en rond het centrum aan enkele wijzigingen onderhevig zijn. De parkeergarages in de Keucheniusstraat (onder Albert Heijn en Blokker) zijn open. Deze parkeergarages zijn alleen vanaf de Tuinstraat te bereiken. Ook de parkeerkelder en het parkeerdak van de Hema zijn open en te bereiken vanaf de Havenstraat

Bij Plein 2000 kan gebruikgemaakt worden van de parkeerplaats bij sporthal De Meent en de parkeergarage onder het uitgaanscentrum. De ingang van deze parkeergarage is aan de Graaf Wichman.

Voor informatie en het meest actuele programma: www.oranjestichtinghuizen.nl en
www.facebook.com/huizenoranjestichting.