Taptoe

Op het hoofdveld van SV Huizen aan de IJsselmeerstraat 3 te Huizen wordt net als vorig jaar weer een grootse Taptoe gehouden ter afsluiting van Koningsdag. Dankzij de deskundige inbreng van de Stichting Combinatie van Korpsen is een afwisselend programma samengesteld, met een mooie mix van bekende en minderbekende korpsen. De volgende korpsen maken dit jaar hun opwachting: Rijnmondband uit Schiedam, Show en Marchingband Amantius uit ‘s-Hertogenbosch, Muziek en Showband Bernhard uit Amersfoort en Drum en Showband MCC uit Laren. De Taptoe Huizen, een evenement dat door de bijdragen van de volgende sponsors weer gratis toegankelijk wordt voor het publiek: Oranje Stichting Huizen, Garage Herman Lubbers,Teeuwissen Rioolreiniging Huizen, Vreeswijk & Koebrugge Bouwmaatschappij, Adviesgroep Van der Roest, De Groot Uitvaart, Experientia Docet, Zig Websoftware,Schuiteman Accountants, Klein Groenvoorziening, Houweling en Partners en SV Huizen voor het ter beschikking stellen van het terrein.

Rijnmondband uit Schiedam

Na het meest recente showproduct ‘Soulmates ‘zal de Rijnmondband in 2017 wederom een nieuwe show uitbrengen: La Balle Rouge. Deze nieuwe show vervangt het spektakel ‘Break Out’, waar het publiek vierjaar lang van heeft kunnen genieten.

Dit Jaar hebben René Leckie, Dennis Smit René Ranzijn en Erwin de Jong opnieuw gezorgd voor een weergaloos concept en deze vertaald naar muziek en passende choreografie. U zult op het puntje van uw stoel gaan zitten tijdens deze virtuele reis. Een reis die uw fantasie levendig houdt kortom, blijf alert tijdens dat hagelnieuw programma en vergeet vooral niet om adem te blijven halen. Geniet van deze show en van onder andere de emotionele ballade, waarin u mee wordt genomen op reis in klank en kleur. De Rijnmondband geeft twee shows.

Show & Marchingband Amantius uit s-Hertogenbosch

Sinds de oprichting van Drumfanfare Amantius, 8 mei 1984, heeft de vereniging altijd een orkest gehad wat buiten-optredens en concert-optredens verzorgde. Sinds de structurele

verandering binnen Drumfanfare Amantius hebben we een drietal orkesten waarvan met recht gezegd mag worden dat de Show & Marchingband het paradepaardje van de vereniging is. Dit orkest telt 47 enthousiaste muzikanten. Met de genoemde structuurverandering is er tevens gekozen om met de Show & Marchingband de nadruk te gaan leggen op showoptredens. Dit heeft er in geresulteerd dat de Show & Marchingband met name te zien is op taptoes waar we een steeds meer geziene en gewaardeerde gast worden. Buiten de optredens op de taptoes is de Show & Marchingband ook met regelmaat te zien op streetparades. Verder verzorgt dit orkest ook nog concert-optredens.

Showband Bernhard uit Amersfoort

De Muziek- en Showband uit Amersfoort is het jeugdkorps van de Muziek- en Showband Juliana. De jeugdige formatie is de laatste jaren uitgegroeid tot een graag geziene gast op taptoes, streetparades en festivals, maar ook een concert wordt niet geschuwd door dit korps uit de Keistad Amersfoort.

Met haar 32 muzikanten in de leeftijd van 9 tot 16 jaar weet Bernhard tijdens haar optreden jeugdig enthousiasme met goed in het gehoor liggende muziek en veel beweging te combineren. Daarmee wordt in Nederland maar ook daarbuiten veel succes geoogst.

Drum- en Showband MCC uit Laren

Drum- en Showband MCC is al 85 jaar onderdeel van vele mensenlevens in en rondom Laren. MCC heeft een trouwe schare aan fans die altijd komen kijken bij de optredens.
MCC staat voor het echte verenigingsleven. Het is een kleine club met grote daden.

De Drum- en Showband bestaat uit leden van 15 jaar en ouder. Dit is het paradepaardje van MCC en zij verzorgen alle optredens.

De combinatie van een breed repertoire, een afwisselende show, en een perfecte uitstraling, maakt Drum- en Showband MCC tot een publiekstrekker.

Zowel de show als de muziek wordt, in samenwerking met de leden, zelf geschreven en ontwikkeld. Hierdoor heeft het repertoire en eigentijdse en frisse uitstraling.