Koningsdag 2017

Voor elk wat wils op Koningsdag

Oranje Stichting Huizen biedt in samenwerking met ondernemersvereniging ‘t Hart van Huizen, Insolar Eten en Drinken, de ondernemers van De Graaf Wichman, Stichting Combinatie van Korpsen en Kermisorganisatie John. F. de Voer op Koningsdag (donderdag 27 april) een uitgebreid en sfeervol programma met diverse activiteiten. De traditionele Oranjemarkt en Kindervrijmarkt ontbreken niet en verder zijn er spetterende dansdemonstraties, live optredens van bekende artiesten, muzikale clownerie en shows. Ook is er een leuke Kermis op de Naarderstraat. Koningsdag wordt net als vorig jaar muzikaal afgesloten met een feestelijke Oranje Taptoe. Zo wordt Koningsdag het gezelligste Oranjefeest van Huizen.

Amusement Oude Raadhuisplein 10.30 – 18.00 uur

Het amusementsprogramma op het Oude Raadhuisplein start om 10.30 uur met een muzikaal intermezzo door Drum- en Showband MCC uit Laren. Daarna volgen spectaculaire dansdemonstraties en live optredens van bekende artiesten. Het programma op het Oude Raadhuisplein krijgt een gezellig Brabants tintje.

Officiële opening Oranjefestiviteiten 10.50 – 11.20 uur
Voorafgaand aan de officiële opening op het Oude Raadhuisplein verzorgt Drum- en Showband MCC uit Laren een muzikaal intermezzo. Burgemeester mr. A. Ph. Hertog zal om 11.00 uur de Oranjefestiviteiten openen met een korte toespraak en het voorlezen van de felicitatie e-mail die aan Zijne Majesteit Koning Willem Alexander zal worden gezonden. Na het zingen van het Wilhelmus sluit Drum- en Showband MCC het officiële gedeelte muzikaal af met een sfeervol optreden.

Dansschool Laresz Dansdemonstraties 11.30 – 12.00 uur en 12.30 – 13.00 uur

Dansschool ‘LARESZ’ is een nieuwe dans en sportschool die zich vestigt in Nieuw Blaricum en in Blaricum Dorp. Met als eigenaresse Lara Campbell en Danscoördinator Regillio Cyrus is deze dansschool een creatieve en gezellige plek om je zelf creatief en ook actief te uiten. Binnen de dansschool is het voor ons belangrijk dat ieder zich kan uiten, zich op zijn plek voelt en ook passie heeft voor wat ze doen. Met de docenten die we hebben, bieden we veel verschillende soorten lessen in beiden sport en dans. Van Streetdance, naar modern. Van Zumba naar Small Group Training. Ballet naar Song en Dance en nog veel meer! Bij ‘LARESZ’ hebben wij aandacht voor ieder en zorgen er voor dat elke les een feestje is!

Duo Sugar & Spice  12.00 -12.30 uur / 13.30 – 14.15 en 15.15 – 16.00 uur

De naam Sugar & Spice verraadt het eigenlijk al een beetje: soms zoet, soms pittig, en verder alles wat leuk is. Vanwege de unieke combinatie die Wendy en Dave vormen, is Sugar & Spice werkelijk tot alles in staat. De interactie die Wendy en Dave hebben, zowel samen als met het publiek, is bijna uniek te noemen. Ze zijn volledig op elkaar ingespeeld, hebben de grootste lol samen en werkelijk niets is ze te gek! Door hun jarenlange ervaring in de entertainmentbusiness weten ze precies hoe ze een feest of evenement aan moeten pakken en kunnen zij op elke situatie feilloos inspelen. Of het nu gaat over jazzy songs, leuke dansliedjes, of snoeiharde rock zoals Rammstein, Sugar & Spice speelt het allemaal even overtuigend. Kortom, Sugar & Spice is de smaakmaker voor uw feest! Een van hun singels is ‘De zon achterna’.

Zangeres Isabella Muñoz 13.00 – 13.30 uur

Isabella is geboren in Colombia. Na 6 maanden werd ze geadopteerd door een Nederlands echtpaar uit Leiden. Kort daarna zijn ze verhuisd naar Drenthe. In haar jeugd heeft ze piano, zang en theaterlessen gevolgd aan het CQ Centrum van de Kunsten. Daarna volgde The Lion King school van Joop van den Ende. Met deze achtergrond heeft ze een aardige staat van dienst weten op te bouwen in de musicalwereld. Er volgden producties als  ‘De Vliegende Hollander’, ‘Cyrano’, ‘Assepoester’ en ‘West Side Story’.

Isabella Munoz is een veelzijdige zangeres. Of zij nu optreedt in een pianobar, in een feesttent of in de Heineken Music Hall, Isabella weet het publiek altijd weer te raken met haar warme stem. Voor elke gelegenheid weet ze haar repertoire wel aan te passen, van een luisterlied tot het dak eraf.

Zangeres Tamara Tol 14.15 – 14.45 uur

Vanaf haar prilste jeugd is de Volendamse al bezig met muziek. Meer bekendheid bij het publiek kreeg Tamara toen zij meedeed aan Hennie Huisman’s Soundmixshow als Linda Ronstadt met de hit ‘Desperado’. Een hoogtepunt in Tamara’s solocarrière was haar deelname in 1999 aan het Nationale Songfestival met het nummer ‘Coming home’. Ze eindigde als vierde. Van haar eerste Nederlandstalige soloalbum ‘Zeg ‘t met bloemen’ verschenen enkele singels met een goede notering in de hitparade. In 2014 heeft Tamara 4 dagen opgetreden in een bomvolle Arena bij het 10-jarig jubileum van de Toppers in Concert. Het nieuwe Nederlandstalige album van Tamara gaat ‘Laat ons klinken’ heten.

Een aantal andere nummers van Tamara zijn:  ‘Dan gaan we dansen’, ‘Zomerlach’ en ‘Kom hou van mij’. Ook treedt ze regelmatig op tijdens het programma Tros Muziekfeest op het Plein en Sterren.nl

Zangeres Charelle 14,45 – 15.15 uur

Charelle heeft zingen altijd leuk gevonden. Als klein meisje zong ze al liedjes van Frans Bauer. Door haar tante werd ze in 2010 ingeschreven voor de Radio Mexico Talentenjacht. Daar zong ze o.a. nummers van Amy Winehouse, Adele en Beyoncé. Ze won deze talentenjacht en kreeg toen een cd-opname van haar eerste singel ‘Het is een droom’. Onder de naam ‘De Dwarsliggers’ maakte ze samen met zanger Wilbert het carnavalsnummer ‘Als Bosschenaar ben ik geboren’. Daarna volgde de singels als ‘Waarom liet ik je gaan’ en ‘Verboden liefde’ met Franky Falcon.

8-mans percussieformatie Rhythm & Brassband 16.00 – 16.30 uur

Rhythm en Brassband is een professionele 8-mans percussiegroep. Het unieke van deze band is dat het een bijzonder verrassingseffect heeft. Op het moment dat de band aankomt, is het net een ‘ritmische aardbeving’.
De specialiteit van deze showband is de boel op stelten zetten. Door het spectaculaire optreden van een achttal percussionisten en een zeer dynamische animator wordt in een oogwenk de locatie omgetoverd tot een feest vanjewelste. De bezoekers krijgen een 30 minuten durende kleurrijke en spectaculaire show met een combinatie van Salsa, Calypso, Samba en bekende en minderbekende feestnummers te horen, waarop zij echt uit hun bol zullen gaan.

Zanger Franky Falcon 16.30 – 17.00 uur

Volkszanger en Brabants feestbeest Franky Falcon weet al 25 jaar het publiek te vermaken met zijn warme stemgeluid. Franky Falcon vindt de tijd dan ook rijp om met volle trots zijn nieuwe singel ‘Jij laat me zien wat liefde is’ te presenteren. Deze vrolijke en volkse singel heeft een hoog feestgehalte. Andere singels van hem zijn ‘Ik wil jou nooit meer kwijt’ en ‘Gister was jij nog hier’.

Zangeres Samantha Steenwijk 17.00 – 17.30 uur

Samantha Steenwijk is haar hele leven al bezig met muziek. In 2006 schreef Samantha zich in bij een grote Haagse talentenjacht die ze ook won. In 2013 behaalt Samantha de finale in het SBS-programma Bloed, Zweet & Tranen. Ook ontving Samantha in dit jaar een BUMA NL nominatie voor beste talent en beste zangeres. Ze wordt in één adem genoemd met zangeres Glennis Grace.

In 2014 stelt Samantha een nieuw muzikaal team (Vincent Claase & Hans van Vondelen) samen en gooit ze hoge ogen met haar nieuwe singel ‘Hou toch van mij’. In datzelfde jaar wordt ze voor de tweede keer op rij genomineerd door BUMA NL in de categorie Beste zangeres. Met haar singel ‘Lieveling, wat hou ik van jou’ is Samantha 20 weken in de Nederlandse hitlijsten te vinden, behaalt ze een nummer 1 positie en wordt het liedje één van de best gedraaide liedjes op radio en tv van het jaar. De vrolijke singel ‘Proost op het leven’ doet het ook heel goed. Vele optredens volgen zoals het voorprogramma van Gerard Joling in de vallei van Spaarnwoude, het Mega Piraten Festijn in GelreDome en Go Apres Ski in Ahoy. Enkele andere singels van Samantha zijn: ‘Het leven is zo mooi’, ‘Kom ga met mij mee’ en ‘Mierzoete verleiding’.

Programma Plein 2000  14.00 – 23.15 uur

DJ  Andrea  Degas 14.00 – 15.00 uur / 15.30 – 16.00 uur

Andrea  Degas is een Italiaanse jongen met een grote passie voor muziek en technologie
Hij is begonnen in kroegen, clubs en feesten in Noord Italië. In 2008 is hij naar Nederland gekomen. De draaistijl van DJ Andrea Degas  is breed, vlot en opzwepend, dat wil zeggen van Nederlandstalig tot de nieuwste Dance-tracks soepel en strak gemixt. Ook weet hij iedere keer het publiek te bespelen.

Studio Dansu met een Dancefit Workout demonstratie  15.00 – 15.30 uur

Dancefit Workout is oefeningen voor een strak en gezond lijf. Wil jij trainen op een leuke manier? Werk aan je conditie en kracht door te dansen. Geen ingewikkelde pasjes, iedereen kan meedoen! In één uur dancefit worden meerdere dansen gedaan in verschillende stijlen maar vooral op hippe muziek. Dancefit lijkt een beetje op Zumba, het verschil zit in de muziek en in Dancefit wordt ook veel gewerkt aan spierversterking.

Studio Dansu is een sport- en dansschool waarbij plezier op nummer één staat, want plezier zorgt voor motivatie en motivatie zorgt voor resultaat!

Duo Danjil & Paula 16.00 – 16.30 uur

Danjil, muziek zit in mijn hart en dat probeer ik met veel liefde over te brengen op mijn medemensen. Mijn vader is mijn allerbelangrijkste inspiratiebron geweest. Hij formeerde met ons gezin de band ‘The Family Song’ In mijn jeugd was ik drummer maar had ik tevens veel belangstelling voor andere instrumenten. Zo heb ik me onder meer verdiept in het gitaar spelen en zo ben ik gegroeid naar een zanger en allround gitarist. In 1995 ben ik bij de Molukse band ‘FOCO’ gaan spelen. Naast FOCO ben ik actief geweest in verschillende bands en heb ik vele nummers gecomponeerd en geschreven. In 1999 heb ik samen met de bassist de band DJANECY opgericht. In 2015 heb ik deelgenomen aan The Voice Of Holland. Op Koningsdag staat hij samen met zijn vrouw Paula als duo op Plein 2000.

DJ Doublé U  16.30 – 19.00 uur en 19.45 – 20.15 uur

J.W.T. Soul Brothers   20.15 – 20.45

JWT “Jay double you ti” 3 mannen met een uitgesproken liefde voor het zingen van de oude soul-muziek. James, Willem en Tony. Deze mannen, opgegroeid in andere steden in het land, wonen reeds een aantal jaren in Huizen. Zij zijn onderdeel van de Molukse gemeenschap in Huizen en hebben in verschillende bandjes geacteerd.

Hoogtepunt was o.a. Het optreden als enige amateurbandje “The Evidence”op het eerste Huizpop festival in 1989. Een optreden met o.a. Loïs Lane en The Golden Earring.

Nu jaren later een formatie, die verkleed als de vroegere soulartiesten, iedereen vermaakt met soul-muziek van  helden als o.a. Sam and Dave, Marvin Gaye, LTD, The Commodores en Lionel Richie. Inmiddels een klein begrip in Huizen.

Coverband Boulevard 19.00 – 19.45 uur / 20.45 – 21.30 uur en 22.30 – 23.15 uur

Boulevard is een moderne coverband uit het noorden van het land bestaande uit 7 zeer ervaren en technisch bedreven muzikanten. Boulevard is veelzijdig, origineel en beschikt daarnaast ook nog eens over een grote dosis energie die zeer aanstekelijk op het publiek werkt. Met honderden optredens per jaar onderscheidt Boulevard zich al jaren duidelijk ten opzichte van andere bands. Mede door de verrassende muzikale wendingen die er in het repertoire te vinden zijn weet Boulevard in no time de klik met het publiek te maken.
Een avond Boulevard biedt voor elk wat wils, werkelijk alles komt aan bod. Niet voor niets draait de band al ruim 25 jaar mee aan de Nederlandse top en heeft de band volledig terecht het predicaat ‘meest veelzijdige coverband van Nederland’ verdiend.

Zanger Wesley Klein  21.30 – 22.00 uur

Wat jaren geleden begint voor de spiegel, draait uit op een veelbelovende zangcarrière. In 2007 neemt Wesley Klein zijn eerste single ‘Adios my love’ op. Een jaar later volgt er een tweede ‘single: ‘Feest van de Liefde’. In 2009 doet hij auditie voor het SBS- programma  ‘Popstar’. Met een platencontract op zak en de single ‘You raise me up!’ mag Wesley zich de winnaar van ‘Popstar’ noemen. De jonge zanger weet zowel de BUMA Award als de Sterren.nl Award voor ‘Aanstormend talent’ in de wacht te slepen. Hoogtepunten volgen elkaar in rap tempo op: zo staat Wesley als speciale gast tijdens ‘Toppers in Concert’ maar liefst drie keer in de Arena voor 50.000 bezoekers en mag hij optreden op de 50e verjaardag van Rene Froger in Carré. Op het nieuwe album ‘Onderweg’ zingt hij mooie ballads zoals ‘Droom met mij’, maar ook vlotte nummers zoals ‘Niemand zoals jij’, aangevuld met verrassende nieuwe nummers waaronder een duet met zangeres Sieneke en zijn meest recente hit ‘Omdat ik zoveel van je hou’.

Zangeres Raffaëla Paton  22.00 – 22.30 uur

Raffaëla wist al op jonge leeftijd dat ze zangeres wilde worden. Haar bekendheid begint bij haar deelname aan het derde seizoen van Idols in 2006. In deze talentenshow nam ze het op tegen andere deelnemers. Ze won de finale. In 2010 nam Raffaëla deel aan de kijkcijferhit ‘The Voice of Holland’. Ze werd één van de publiekslievelingen door haar sensationele optreden en geweldige stem. In 2012 nam ze deel aan het Nationaal Songfestival. In een sexy verschijning zong ze het uptempo nummer ‘Chocolatte’, waarmee ze een grote indruk wist te maken tijdens de liveshow. Begin 2013 nam ze deel aan het populaire TV- programma ‘De Beste Zangers van Nederland’. Raffaëla is een exotische maar vooral nuchtere Hollandse die met haar waanzinnige stem, uitdagende looks en spectaculaire performance uitgegroeid is tot een echt podiumbeest. Haar repertoire bestaat voornamelijk uit een mix van Nederlandstalige en Engelstalige nummers van onder andere Tina Turner, Jennifer Lopez, Christina Aquilera, Amy Winehouse, Duffy en Aretha Franklin.