Koningsdag 2018

Voor elk wat wils op Koningsdag

Oranje Stichting Huizen biedt in samenwerking met ondernemersvereniging ‘t Hart van Huizen, Insolar Eten en Drinken, Stichting Combinatie van Korpsen en Kermisorganisatie John. F. de Voer op Koningsdag vrijdag 27 april a.s. weer een uitgebreid en sfeervol programma met diverse activiteiten. De traditionele Oranjemarkt en Kindervrijmarkt ontbreken niet en verder zijn er spetterende dansdemonstraties, live optredens van bekende artiesten, muzikale clownerie en shows. Ook is er een leuke kermis op de Naarderstraat. Koningsdag wordt dit jaar muzikaal afgesloten met een feestelijke jubileum Taptoe. Zo wordt Koningsdag het gezelligste Oranjefeest van Huizen en omstreken.

Amusement Oude Raadhuisplein 10.50 – 18.00 uur

Het amusementsprogramma op het Oude Raadhuisplein start om 10.50 uur met een muzikaal intermezzo door Drum- en Showband ViJos uit Bussum. Daarna volgen spectaculaire dansdemonstraties en live optredens van bekende artiesten.

Officiële opening Oranjefestiviteiten 10.50 – 11.20 uur
Voorafgaand aan de officiële opening op het Oude Raadhuisplein verzorgt Drum- en Showband ViJos uit Bussum een muzikaal intermezzo. Burgemeester K. S. Heldoorn zal om 11.00 uur de Oranjefestiviteiten openen met een korte toespraak en het voorlezen van de felicitatie e-mail die aan Zijne Majesteit Koning Willem Alexander zal worden gezonden. Na het zingen van het Wilhelmus sluit Drum- en Showband ViJos het officiële gedeelte muzikaal af met een sfeervol optreden.

Studio Dansu Dansdemonstratie Dance Workout 11.30 – 12.00 uur
Dancefit Workout houdt in: oefeningen voor een strak en gezond lijf. Werken aan je conditie en kracht door te dansen. Geen ingewikkelde pasjes, dus iedereen kan meedoen aan deze workout met meerdere dansen in verschillende stijlen op hippe muziek. Dancefit lijkt een beetje op Zumba. Het verschil zit ‘m in de muziek, terwijl er bij Dancefit ook gewerkt wordt aan spierversterking. Bij Studio Dansu staat plezier op nummer één, want plezier zorgt voor motivatie en motivatie zorgt voor resultaat.

Duo The 2 of U’s 12.00 – 12.45 uur / 14.00 – 14.45 uur / 16.00 – 16.30 uur
The 2 of Us! bestaat uit 2 enthousiaste en ervaren muzikanten Jan Kroon (gitarist / zanger) en Wendy Meesters (zangeres). Het podium is voor Wendy een 2de thuis en voor Jan is een feest pas compleet als iedereen het naar zijn zin heeft. Ook spelen ze in een band die ook ieder jaar een aantal optredens verzorgt in Spanje. Ze zijn duidelijk op elkaar ingespeeld en stralen veel enthousiasme uit. Hun repertoire bestaat uit muziek uit de jaren 80 en tot heden.

Dansschool Laresz Dansdemonstratie Zumba Workshop 12.45 – 13.15 uur
Dansschool ‘LARESZ’ is een dans en sportschool die zich heeft gevestigd in Nieuw Blaricum en in Blaricum Dorp. Met als eigenaresse Lara Campbell en danscoördinator Regillio Cyrus is deze dansschool een creatieve en gezellige plek waar een ieder zich actief kan uiten op sport- en dansgebied, van Streetdance tot modern, van Zumba tot Small Group Training, van Ballet tot Song en Dance en meer.

Zangeres Peggy Mays 13.15 – 13.45 uur
Peggy Mays is een liefhebber van het Nederlandstalige lied, maar heeft ook Engels- en Duitstalige nummers in haar repertoire. Peggy is bekend van radio en TV. Zij heeft meegedaan aan het TROS-programma Sterren.nl Academy in 2008 en was één van de drie finalisten. In 2010 mocht ze deelnemen aan het Nationaal Songfestival. Zij werd door Albert West gekozen en gecoached. Haar versie ‘Shalalie, ik ben verliefd’ is geschreven en gecomponeerd door Pierre Kartner. In 2013 heeft ze meegedaan met het SBS6 programma Bloed, Zweet & Tranen. Enkele nummers uit haar repertoire zijn, ‘Verloren zijn we niet’, ‘Heb jij je koffer al gepakt’, ‘1000 Kussen’ en ‘Ik ben weg van jou’.

Zanger John de Bever 14.45 – 15.15 uur
John de Bever is een Nederlands voormalig prof- en zaalvoetballer. In 1997 werd hij tijdens het WK- zaalvoetbal in Brazilië gekroond tot beste zaalvoetballer van de wereld. Na het beëindigen van zijn spelersloopbaan werd De Bever zanger. In 2006 nam hij een duet op met Anny Schilder ‘Toe kwam jij’ en in 2012 ontstaat er een nieuw zangduo John de Bever en Charlene. Zij zingen samen de door Emile Hartkamp geschreven single ‘Als je alles hebt (dan kun je veel verliezen)’. In 2014 is hij vaste artiest in het Mega Piraten Festijn en in 2016 scoorde hij een hit met het nummer ‘Jij Krijgt Die Lach Niet Van Mijn Gezicht. Ook komt in dat jaar zijn hitsingle “Oh Was Ik Maar Niet Zo Knap” uit. Uniek aan de sound van John de Bever is zijn geheel eigen stemgeluid.

Zangeres Susanna Veldmeijer 15.30 – 16.00 uur
Op 20-jarige leeftijd gaf ze zich op voor het TROS-programma ‘1000 sterren stralen’, waarbij ze begeleiding kreeg van Frans Bauer. Daarna volgde ze vier jaar zangles. Op 26-jarige leeftijd won ze de wedstrijd ‘De prinses van het Nederlandstalige lied’. Ze kreeg haar allereerste platencontract bij CNR Entertainment. Buma NL nomineerde Susanna voor de titel ‘Beste Talent’. De huidige singles ‘Ik heb Liever Dat Je Gaat’, ‘Ik heb genoeg van jou’, ‘Wat Kan Mij Het Schelen’ en ‘Ciao Ciao Amore’, dat zijn de nieuwe wapenfeiten van deze sympathieke volkszangeres uit Soest.

Zanger Wesly Bronkhorst 16.30 – 17.00 uur
Met zijn gevarieerd en voornamelijk eigen repertoire weet hij van iedere gelegenheid een feest te maken. Zijn hits die u dagelijks voorbij hoort komen op radio, tv of in de kroeg zijn zo bekend dat deze door iedereen moeiteloos worden meegezongen.
In 2017 vierde hij met een uniek concert zijn 15-jarig artiestenjubileum in een uitverkocht Concertgebouw en trad daarmee in de voetsporen van André Hazes. Ook werd hij dat jaar door het publiek gekozen tot populairste horeca-artiest van 2017. Wesly Bronkhorst is dan ook niet voor niets een van de meest geboekte artiesten van dit moment.

Zangeres Kimberly 17.00 – 17.30 uur
De 26- jarige Kimberly Maasdamme uit Breda is een geboren zangeres en ook al een tijdje werkzaam in het vak. Kimberly tourt door heel Europa met de Duitse coverband NCB, waar ze voornamelijk popmuziek ten gehoren brengt. Daarvoor was ze ook vier jaar de leadzangeres van coverband The Young Beethoven.
Het wordt tijd om een solocarrière aan te gaan. De beeldschone zangeres zette onlangs een daverende blind audition neer in het nieuwe seizoen van The voice of Holland. Maar liefst vier coaches vochten om Kimberly in hun team te krijgen. Ze sloot zich aan bij team Waylon.

8-mans percussieformatie Rhythm & Brassband 17.30 – 18.00 uur
Rhythm en Brassband is een professionele 8-mans percussiegroep. Het unieke van deze band is dat het een bijzonder verrassingseffect heeft. Op het moment dat de band aankomt, is het net een ‘ritmische aardbeving’.
De specialiteit van deze showband is de boel op stelten zetten. Door het spectaculaire optreden van de acht percussionisten en hun dynamische animator wordt het plein in een oogwenk omgetoverd tot een feest van je welste. Het belooft een 30 minuten durende kleurrijke en spectaculaire show te worden met een combinatie van Salsa, Calypso, Samba en bekende en minder bekende feestnummers.